2 Ocak 2013 Çarşamba

100 Doların Üzerindeki Adamın Başarısının Sırrı

     Boş zamanlarımı değerlendirmek için genelde kütüphaneleri seçerim. 2012 yılının son günü benim için gerçekten boş bir gündü. Öğlen kütüphaneye gittim ve akşama kadar orada kaldım. Orada geçirdim 4-5 saatin hayatım için çok önemli kararlar almamı sağlayacağından habersizdim.
     Girdim ve her zaman yaptığım gibi ilk önce gidip kendime 3-4 kitap seçtim. Masama oturdum ve seçtiğim kitapları incelemeye başladım.
     Genel olarak satış ile ilgili kitaplar seçmiştim. Hepsinin teknik terimlerle olduğunu düşünüyordum. Önsözlerini ve yazarın düşüncelerini okumaya başladım.
     Sıra Frank Bettger' in "Satışta Başarı" kitabına geldiğinde bu kitabın hoşuma gidebileceğini, beni eğitebileceğini düşündüm. Nitekim haklı da çıktım.
     Pekçok kişisel gelişim kitabını solda sıfır bırakan "Satışta Başarı"  2012 de okuduğun en başarılı kitaplardan biriydi. Başka bir yazımda bu kitaba ayrıntılarıyla yer vereceğim.
     Frank Bettger gibi hırslı ve başarılı bir yazar kendine Benjamin Fraklin'i örnek almış. Franklin ise Sokrates'i... Ben buna "örnek nesil döngüsü" diyorum. Eğer kendime Bettger'i örnek alıyorsam onun örnek aldığı Franklinden de alacağım dersler var demektir. Nitekim var da.
     Bugün hayatını gıpta ile incelediğimiz Benjamin Franklin'in herkesin uygulaması gereken planları vardı. İşte Bettger kitabının son sayfasında bu plana değinmiş ve başarılarını buna bağlamış.
     Kazanmak mı istiyorsun, başarının tadı ömür boyu damağından silinmesin mi istiyorsun. Yapabileceğini düşünüyor, zaferi hayal edebiliyor ama harekete geçemiyor musun?

     O zaman kardeşim şimdi bende sana Benjamin Franklin'in başarı sırrını öğreteceğim. Uygulamak için hazır hissetmeyi bekleme. Çünkü tüm acılar tüm talihsiz olaylar hazır olmadığın anda vuracaklar sana. Artık hazır olduğunu bil ve bu 13 erdemi hayatına 13 haftada işle. 13 hafta sonra artık başarıyı parmaklarının ucunda hissedebileceksin. Haydi Allah kolaylık versin!

BENJAMINFRANKLIN' IN BAŞARI SIRRI
FRANKLIN'IN 13 KONUSU
1.Ölçülü olmak- Bunalıncaya kadar yemeyin, sarhoş oluncaya kadar içmeyin
2.Sessizlik- Başkalarına ya da size yararı olmayacak şeyler söylemeyin, boş konuşmalardan kaçının
3.Düzen- Herşey yerli yerinde olsun, işinizin her bölümüne ayrı bir zaman ayırın
4.Kararlılık- Yapmanız gereken şeye karar verin, karar verdiğiniz şeyi yapın
5.Tutumluluk- Başkalarına ve size yararlı olacak şeyler dışında harcama yapmayın, yani hiçbir şeyi boşa harcamayın.
6.Çalışkanlık- Boşa zaman harcamayın, her zaman yararlı bir şeyler yapın; tüm gereksiz işleri bırakın
7.İçtenlik- İnsana zarar veren hileler yapmayın; adaletle düşünün ve konuşmanız gerekirse buna uygun konuşun.
8.Adalet- Zarar verecek ya da göreviniz olan yararlı şeyleri yapmayarak kimseye haksızlık etmeyin.
9.Ilımlılık- Aşırılıklardan kaçının
10.Temizlik- Gövdenizde, elbisenizde ya da yaşadığınız yerde temiz olmamayı kabul etmeyin
11.Sükûnet- Küçük şeyler karşısında ya da kaçınılmaz kazalar karşısında sakin olun.
12. İffet- Zina yapacak şekilde cinsel ilişkiye girmeyin
13.Alçakgönüllülük- Peygamberi ve Sokrates'i taklit edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder